Alisa Pankki on sitoutunut suojelemaan yksilöiden oikeuksia ja pitämään henkilötietosi turvassa. Alisa Pankki käsittelee henkilötietoja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (General Data Protection Regulation, GDPR) ja finanssialakohtaisen sääntelyn mukaisesti ja huolehtii tietoturvan ja pankkisalaisuuden toteutumisesta henkilötietojen käsittelyssä. Tällä sivulla viittaamme ”Sinulla” asiakkaisiin, potentiaalisiin asiakkaisiin, asiakkaidemme työntekijöihin tai muihin asianomaisiin osapuoliin, kuten tosiasiallisiin edunsaajiin, valtuutettuihin edustajiin ja vastuuhenkilöihin.
Tällä sivulla kuvataan, miten Alisa Pankki kerää, käyttää, säilyttää ja suojaa henkilötietoja. Sivun lopusta löydät ajankohtaiset tietosuojaselosteet asiakastieto-, työnhakija- ja yhtiökokousrekistereistä. Alisa Pankki -konsernissa rekisterinpitäjänä toimii Alisa Pankki Oyj ja/tai se Alisa Pankin konserniyhtiö, jonka kanssa asioit.
Käsittelemme henkilötietoja useasta syystä ja keräämämme henkilötiedot voidaan jaotella seuraavasti (sisältäen esimerkkejä):
Henkilötietoja kerätään pääsääntöisesti suoraan sinulta tai niitä saadaan Alisa Pankin tuotteiden tai palveluiden käytöstä. Tietoja voidaan myös kerätä julkisesti saatavilla olevista ja muista ulkoisista lähteistä, kuten väestörekisteri, verorekisterit, yritysrekisteri ja luottotietorekisteri.
Keräämme maksutoimeksiantoihin liittyvää tietoa rahansiirtopalvelujen tarjoajilta, pankeilta, maksupalvelujen tarjoajilta ja muilta vastaavilta tahoilta sekä muilta Alisa Pankki -konserniin kuuluvilta yhtiöiltä tai muilta yhtiöiltä, joiden kanssa teemme yhteistyötä.
Käytämme henkilötietojasi pääasiallisesti täyttääksemme lakisääteiset ja sopimusten mukaiset velvollisuutemme ja jotta voimme tehdä sinulle tarjouksia sekä tarjota palveluita. Henkilötietoja käsitellään myös markkinointi-, tuote- ja asiakasanalyysien yhteydessä, tarkoituksena mm. parantaa tuotevalikoimaamme ja optimoida asiakkaille tarjottavia palveluita.
Pyydämme sinulta tietyissä tilanteissa suostumusta henkilötietojesi käsittelyyn. Suostumuspyyntö sisältää tietoa kyseisten tietojen käsittelystä. Jos olet antanut suostumuksesi henkilötietojen käsittelyyn, sinulla on aina myös oikeus peruuttaa suostumuksesi.
Saatamme hyödyntää automatisoitua päätöksentekoa joissakin tapauksissa, kuten luotonvälitys- ja myöntöprosessissa digitaalisissa kanavissa, jos lainsäädäntö sen sallii tai jos olet antanut siihen erillisen suostumuksesi tai jos se on tarpeen sopimuksen täytäntöön panemiseksi. Voit lähtökohtaisesti aina pyytää manuaalista päätöksentekomenettelyä automatisoidun sijaan.
Voimme luovuttaa henkilötietojasi viranomaisille, Alisa Pankki -konsernin yhtiöille, tavaran- ja palveluntoimittajille, maksupalvelujen tarjoajille sekä liikekumppaneille. Henkilötietojen luovutus perustuu sääntelyyn, palveluiden tarjoamiseen ja sopimusten noudattamiseen, sekä suostumukseesi. Varmistamme aina ennen tietojen luovuttamista, että asiaan kuuluvia salassapitovelvoitteita noudatetaan.
Henkilötietojen suojaaminen on koko liiketoimintamme ytimessä. Meillä on käytössämme asianmukaiset tekniset, organisatoriset ja hallintoon liittyvät turvallisuusmenettelyt, joilla suojaamme kaikkia hallussamme olevia tietoja katoamisen, väärinkäytön, luvattoman käytön, luovuttamisen, muutosten ja tuhoamisen varalta.
Sinulla on rekisteröitynä seuraavia oikeuksia Alisa Pankin hallussa oleviin henkilötietoihin liittyen:
Säilytämme tietojasi niin kauan kuin niitä tarvitaan siihen tarkoitukseen, jota varten ne on kerätty ja käsitelty, tai niin kauan kuin sääntely niin edellyttää. Tietojen säilytysajat voivat vaihdella maittain eri maiden paikallisesta lainsäädännöstä johtuen.
Tietosuojaviranomainen Suomessa on Tietosuojavaltuutettu, jonka yhteystiedot löytyvät ositteesta www.tietosuoja.fi
Voit myös ottaa yhteyttä tai tehdä valituksen tietosuojaviranomaiselle missä tahansa maassa, jossa Alisa Pankki tarjoaa sinulle tuotteita tai palveluita.
Jos sinulla on kysyttävää tietosuojaan liittyen tai haluat käyttää rekisteröidyn oikeuksiasi, voit ottaa yhteyttä Alisa Pankin asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@alisapankki.fi tai puhelimitse 0203 80101.
Yleistä – keitä seloste koskee
Alisa Pankki Oyj ja samaan konserniin kuuluvat yhtiöt (”Alisa Pankki” tai ”me”) on sitoutunut suojelemaan yksilöiden oikeuksia ja pitämään henkilötietosi turvassa yleisen tietosuoja-asetuksen (EU) 2016/679 (”Tietosuoja-asetus”) ja muun sovellettavan ja Alisa Pankkia sitovan lainsäädännön mukaisesti.
Alisa Pankissa käsitellään henkilötietoja useista eri syistä ja tässä tietosuojaselosteessa kuvataan, miten Alisa Pankki kerää, käyttää, säilyttää ja suojaa henkilötietojasi. Tässä selosteessa viittaamme ”rekisteröidyllä” tai ”sinulla” asiakkaisiin, potentiaalisiin asiakkaisiin, asiakkaidemme työntekijöihin tai muihin asianomaisiin osapuoliin, kuten tosiasiallisiin edunsaajiin, valtuutettuihin edustajiin ja vastuuhenkilöihin.
Rekisterinpitäjä
Alisa Pankki Oyj
Osoite: Pursimiehenkatu 4 A, 00150 Helsinki
Puh: 0203 80101
Sähköposti: asiakaspalvelu@alisapankki.fi
Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa
Tietosuojavastaava
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja oikeusperuste
(i) kirjanpitoa koskevan lainsäädännön noudattaminen;
(ii) toimenpiteet rahanpesun, petosten ja terrorismin rahoittamisen torjumiseksi, havaitsemiseksi ja selvittämiseksi;
(iii) tietojen vertaaminen pakotelistoihin; ja
(iv) raportointi vero-, poliisi- ja täytäntöönpanoviranomaisille sekä finanssivalvonnalle ja muille suomalaisille ja ulkomaalaisille viranomaisille.
Huolehdimme sitä, että oikeutetun edun perusteella suoritettava käsittely on oikeasuhteista sinun etuihisi nähden.
Automatisoitu päätöksenteko ja profilointi
Voimme käyttää tietojasi analysointiin ja profilointiin, jotta voimme luoda sinua koskevia profiileja palvelu-, tuote- ja konseptikehityksen tueksi sekä markkinointitarkoituksiin sekä asiakas-, ja riskiluokitusta varten.
Saatamme hyödyntää automatisoitua päätöksentekoa, jos lainsäädäntö sen sallii tai jos olet antanut siihen erillisen suostumuksesi tai jos se on tarpeen sopimuksen täytäntöön panemiseksi. Voit aina pyytää manuaalista päätöksentekomenettelyä automatisoidun sijaan, ilmaista mielipiteesi tai riitauttaa pelkästään automatisoituun käsittelyyn, kuten profilointiin, perustuvan päätöksen, jos kyseisellä päätöksellä on sinua koskevia oikeusvaikutuksia tai jos päätös vaikuttaa sinuun muuten merkittävästi vastaavalla tavalla. Annamme sinulle lisätietoja käsittelyyn liittyvästä logiikasta samoin kuin kyseisen käsittelyn merkittävyydestä ja mahdollisista seurauksista (yhteydenotot osoitteeseen asiakaspalvelu@alisapankki.fi).
Rekisteröityjen ryhmät
Henkilöt, joilla on/on ollut meihin:
Rekisterin tietosisältö
Keräämämme henkilötiedot voidaan jaotella seuraavasti:
A) Perustiedot, esimerkiksi:
B) Toimialan sääntelyyn perustuvat tiedot kuten esimerkiksi tietoja rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämiseksi sekä tietoja liittyen asiakkaan tuntemisvelvollisuusteen (mm. KYC).
C) Asiakkuuden luokittelun tiedot, esimerkiksi:
D) Asiointiin liittyvät tiedot:
E) Markkinointiin liittyvät tiedot:
F) Yhteisöasiakkaisiin liittyvät henkilötiedot:
Luettelo on esimerkinomainen eikä tyhjentävä ja kerättävät tiedot voivat vaihdella käyttötarkoituksen ja rekisteröidyn ryhmän mukaan. Kerätyt tiedot ovat rajoitettuja siihen, mikä on tarpeellista suhteessa niihin tarkoituksiin, joita varten niitä käsitellään.
Säännönmukaiset tietolähteet
Tiedot saadaan ensisijaisesti sinulta itseltäsi tai edustajiltasi, viranomaisten pitämistä julkisista rekistereistä, pakotelistoilta (EU:n ja YK:n, sekä kansallisten järjestöjen, kuten Office of Foreign Assets Control -yksikön (OFAC), ylläpitämät listat), luottotietorekistereistä (Suomen Asiakastieto Oy ja Bisnode (Dun & Bradstreet Finland Oy)) sekä muilta kaupallisilta tiedonvälittäjiltä (esim. tietoja tosiasiallisista edunsaajista ja poliittisesti vaikutusvaltaisista henkilöistä).
Keräämme maksutoimeksiantoihin liittyvää tietoa muilta pankeilta, maksupalvelujen tarjoajilta ja muilta vastaavilta tahoilta sekä muilta konserniin kuuluvilta yhtiöiltä tai yhtiöiltä, joiden kanssa teemme yhteistyötä.
Tietoja muodostuu myös sinun käyttämien palveluiden toteuttamisen yhteydessä. Suostumuksellasi tietoja voidaan saada myös muulta taholta, kuten omaisuudenhoitajaltasi tai työnantajaltasi.
Tietojen vastaanottajat tai vastaanottajaryhmät
Voimme luovuttaa tietojasi konserniimme kuuluville yhtiöille sekä yhteistyökumppaneillemme Tietosuoja-asetuksen ja muun soveltuvan lain sallimissa rajoissa.
Voimme myös käyttää ulkopuolisia palveluntarjoajia. Käyttämämme palveluntarjoajat voivat käsitellä tietoja meidän toimeksiannosta, meidän lukuun ja antamamme ohjeistuksen mukaisesti ja vain siinä määrin kuin se on tarpeen ko. palvelun tarjoamiseksi. Nämä palveluntarjoajat ovat Tietosuoja-asetuksen mukaisia henkilötietojen käsittelijöitä, joiden kanssa meillä on voimassa Tietosuoja-asetuksen mukaiset käsittelysopimukset.
Tietyissä tilanteissa luovutamme myös tietoja viranomaisille näiden lakiin perustuvantehtävän hoitamisen toteuttamiseksi.
Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei lähtökohtaisesti siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.
Jos henkilötietojen käsittelyn tarkoitus tai tietojen käsittelyn tekninen toteuttaminen näin vaatii, henkilötietoja voidaan siirtää EU:n ja ETA alueen ulkopuolelle. Tällöin me (sekä käyttämämme palveluntarjoajat) noudamme siirrossa Tietosuoja-asetuksen vaatimuksia ja ensisijaisena siirtomekanismina käytetään Euroopan komission kulloinkin voimassa olevia vakiosopimuslausekkeita, jos kolmannella vastaanottajamaalla ei ole EU-komission vahvistamaa päätöstä tietosuojan riittävästä tasosta.
Rekisterin suojauksen periaatteet
Yksityisyytesi suojan turvaaminen on meille tärkeää ja henkilötietojesi vastuullinen käsittely on oleellinen osa toimintaamme. Meillä on käytössämme asianmukaiset tekniset, organisatoriset ja hallintoon liittyvät turvallisuusmenettelyt, joilla suojaamme kaikkia hallussamme olevia tietoja katoamisen, väärinkäytön, luvattoman käytön, luovuttamisen, muutosten ja tuhoamisen varalta. Vastaavat vaatimukset asetamme myös yhteistyökumppaneillemme.
Oikeutesi
Sinulla on Tietosuoja-asetuksen antamassa laajuudessa seuraavat oikeudet:
Yllä mainittujen oikeuksien käyttämistä koskevat pyynnöt tulee tehdä osoitteeseen asiakaspalvelu@alisapankki.fi.
Henkilötietojen säilyttämisajat
Henkilötietoja käsitellään pääsääntöisesti niin kauan, kun käsittely on tarpeen tämän selosteen käsittelytarkoituksen toteuttamiseksi.
Tietojasi säilytetään vähintään asiakassuhteen ajan. Useimmiten meillä on velvollisuus säilyttää tietojasi myös asiakassuhteen jälkeen ottaen huomioon laista (kuten esim. rahanpesulaista (5 v.) ja kirjanpitolaista (10 v.)) noudatettavaksi tulevat säilytysajat.
Potentiaalisten asiakkaiden osalta tietoja säilytetään pääasiallisesti kaksi vuotta potentiaalisen asiakkuuden perustamisesta.
Voimme käsitellä asiakassuhteen päätyttyä henkilötietoja suoramarkkinointitarkoituksiin soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.
Poistamme tallennetut henkilötiedot, kun niiden käsittelylle ei ole enää laillista perustetta.
Valitus
Sinulla on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle, jos koet, että rikomme voimassa olevaa tietosuojalainsäädäntöä henkilötietoja käsitellessämme.
Tietosuojavaltuutetun yhteystiedot:
Lintulahdenkuja 4, 00530 Helsinki
Puhelinnumero: 029 566 6700
Sähköposti: tietosuoja@om.fi
Tiedon antamatta jättäminen
Jos et toimita kaikkia pyydettyjä henkilötietoja emme välttämättä pysty muodostamaan, hoitamaan ja kehittämään asiakassuhdetta sinuun tai edustamasi oikeushenkilön kanssa tai viestimään palveluistamme.
Tämä seloste
Pidätämme oikeuden muuttaa ja päivittää tätä henkilötietosuojaselostetta. Ajankohtainen versio selosteesta löytyy aina kotisivuiltamme https://www.alisapankki.fi/yleiset/henkilotiedot.
Jos tämä seloste ja sen englanninkielinen versio eroavat toisistaan sovelletaan tätä suomenkielistä selostetta.
Yleistä – keitä seloste koskee
Alisa Pankki Oyj ja samaan konserniin kuuluvat yhtiöt (”AlisaPankki” tai ”me”) on sitoutunut suojelemaan yksilöiden oikeuksia ja pitämään henkilötietosi turvassa yleisen tietosuoja-asetuksen (EU) 2016/679 (”Tietosuoja-asetus”) ja muun sovellettavan ja Alisa Pankkia sitovan lainsäädännön mukaisesti.
Alisa Pankissa käsitellään henkilötietoja useista eri syistä ja tässä tietosuojaselosteessa kuvataan, miten Alisa Pankki kerää, käyttää, säilyttää ja suojaa henkilötietojasi. Tässä selosteessa viittaamme ”rekisteröidyllä” tai ”sinulla” Alisa Pankin ulkopuolisiin sekä sisäisiin työ- ja harjoitteluhakijoihin.
Rekisterinpitäjä
Alisa Pankki Oyj
Osoite: Pursimiehenkatu 4 A, 00150 Helsinki
Puh: 0203 80101
S-posti: rekrytointi@alisapankki.fi
Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa
Tietosuojavastaava: Tietosuojavastaava
Asiakasrekisterivastaava: HR
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja oikeusperuste
Kuhunkin ryhmään kuuluvista henkilötiedoista annetaan esimerkkejä. Huomaa, että esimerkit eivät kata kaikkia tilanteita. Käsittelemme pääasiallisesti henkilötietojasi, jotta voimme saattaa rekrytointiprosessin loppuun, työsopimuksesta neuvottelemiseksi sekä informoidaksemme sinua mahdollisuuksien mukaan avoimista työpaikoista. Käsittelymme tarkoitus ja oikeusperusteet tarkemmin esiteltynä ovat seuraavat:
Huolehdimme siitä, että oikeutetun edun perusteella suoritettava käsittely on oikeasuhteista sinun etuihisi nähden.
Rekisteröityjen ryhmät
Alisa Pankin ulkopuoliset sekä sisäiset työ- ja harjoitteluhakijat.
Rekisterin tietosisältö
Käsittelemämme henkilötiedot ovat seuraavat:
Säännönmukaiset tietolähteet
Henkilötietoja kerätään rekrytoinnin yhteydessä suoraan sinulta.
Tietojen vastaanottajat tai vastaanottajaryhmät
Henkilötietojasi ei luovuteta ulkopuolisille.
Voimme kuitenkin käyttää ulkopuolisia rekrytointipalveluita tai palveluita henkilö- ja soveltuvuusarviointien tekemiseen. Palveluntarjoajat käsittelevät henkilötietoja lukuumme ja antamamme ohjeistuksen mukaisesti ja vain siinä määrin kuin se on tarpeen ko. palvelun tarjoamiseksi. Nämä palveluntarjoajat ovat Tietosuoja-asetuksen mukaisia henkilötietojen käsittelijöitä, joiden kanssa meillä on voimassa Tietosuoja-asetuksen mukaiset käsittelysopimukset.
Voimme myös luovuttaa henkilötietoja voimassa olevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa rajoissa esimerkiksi viranomaisille.
Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.
Rekisterin suojauksen periaatteet
Yksityisyytesi suojan turvaaminen on meille tärkeää ja henkilötietojesi vastuullinen käsittely on oleellinen osa toimintaamme. Meillä on käytössämme asianmukaiset tekniset, organisatoriset ja hallintoon liittyvät turvallisuusmenettelyt, joilla suojaamme kaikkia hallussamme olevia tietoja katoamisen, väärinkäytön, luvattoman käytön, luovuttamisen, muutosten ja tuhoamisen varalta. Vastaavat vaatimukset asetamme myös yhteistyökumppaneillemme.
Oikeutesi
Sinulla on Tietosuoja-asetuksen antamassa laajuudessa seuraavat oikeudet:
Henkilötietojen säilyttämisajat
Sinun henkilötietojasi käsitellään niin kauan kuin on tarpeellista tässä selosteessa määriteltyjen tarkoitusten toteuttamiseksi. Henkilötietosi säilytetään rekrytointiprosessin päättymisestä kahden vuoden ajan mahdollisten oikeusvaateiden varalta. Poistamme tallennetut henkilötiedot, kun niiden käsittelylle ei ole enää laillista perustetta.
Valitus
Sinulla on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle, jos koet, että rikomme henkilötietoja käsitellessämme voimassa olevaa tietosuojalainsäädäntöä.
Tietosuojavaltuutetun yhteystiedot:
Lintulahdenkuja 4, 00530 Helsinki
Puhelinnumero: 029 566 6700
Sähköposti: tietosuoja@om.fi
Tiedon antamatta jättäminen
Jos et toimita kaikkia pyydettyjä henkilötietoja, emme välttämättä voi ottaa sinua huomioon rekrytointiprosessissamme.
Tämä seloste
Pidätämme oikeuden muuttaa ja päivittää tätä henkilötietosuojaselostetta. Ajankohtainen versio selosteesta löytyy aina kotisivuiltamme.
Jos tämä seloste ja sen englanninkielinen versio eroavat toisistaan, sovelletaan tätä suomenkielistä selostetta.
Yleistä – keitä seloste koskee
Alisa Pankki Oyj (”Alisa Pankki” tai ”me”) on sitoutunut suojelemaan yksilöiden oikeuksia ja pitämään henkilötietosi turvassa yleisen tietosuoja-asetuksen (EU) 2016/679 (”Tietosuoja-asetus”) ja muun sovellettavan ja Alisa Pankkia sitovan lainsäädännön mukaisesti.
Tässä selosteessa viittaamme ”rekisteröidyllä” tai ”sinulla” Alisa Pankin osakkeenomistajaan, tämän edustajaan tai avustajaan.
Rekisterinpitäjä
Alisa Pankki Oyj
Osoite: Pursimiehenkatu 4 A, 00150 Helsinki
Puh: 0203 80101
S-posti: asiakaspalvelu@alisapankki.fi
Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa
Tietosuojavastaava
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja oikeusperuste
Yhtiökokousilmoittautumisen yhteydessä keräämme ja käsittelemme henkilötietojasi, jotta voimme varmistua Alisa Pankin yhtiökokoukseen ilmoittautujien henkilöllisyydestä ja tarkistaa henkilön olevan oikeutettu osallistumaan yhtiökokoukseen ja mahdollistaa osakkeenomistajien lainmukaisten oikeuksien käyttämisen sekä toteuttaa muita yhtiökokouksen järjestämiseen ja pitämiseen liittyviä toimenpiteitä.
Henkilötietojen käsittelyn käyttötarkoituksena on myös yhtiökokouksen osallistujaluettelon, ääniluettelon ja mahdollisten äänestysten järjestäminen. Yhtiökokouksen pöytäkirjaan liitetään yhtiökokouksen ääniluettelo yhtiökokousrekisterin perusteella. Kyseinen ääniluettelo sisältää osakkeenomistajan ja mahdollisen edustajan nimen, osakkeiden ja äänten lukumäärän.
Henkilötietojen käsittely perustuu lakisääteisiin (osakeyhtiölain (624/2006) mukaisiin) velvoitteisiimme.
Yhtiökokousilmoittautumisjärjestelmän teknisenä ylläpitäjänä ja toteuttajana voi toimia kolmas osapuoli, kuten Euroclear Finland Oy.
Rekisteröityjen ryhmät
Alisa Pankin osakkeenomistaja, tämän edustaja tai avustaja jotka ovat ilmoittautuneet yhtiökokoukseen.
Rekisterin tietosisältö
Käsittelemämme henkilötiedot ovat seuraavat:
Säännönmukaiset tietolähteet
Henkilötietoja kerätään pääasiassa yhtiökokoukseen ilmoittautumisen yhteydessä suoraan sinulta. Ilmoittautumisen yhteydessä annettujen tietojen perusteella Alisa Pankki vertaa annettuja tietoja Euroclear Finland Oy:n ylläpitämään Alisa Pankin osakasluetteloon ja poimii ilmoittautujan omistustiedot osakasluettelolta.
Tietojen vastaanottajat tai vastaanottajaryhmät
Henkilötietojasi ei pääasiallisesti luovuteta ulkopuolisille.
Voimme kuitenkin käyttää ulkopuolisia palveluntarjoajia esimerkiksi tietojen käsittelyn tekniseksi toteuttamiseksi ja ylläpitämiseksi. Käyttämämme palveluntarjoajat voivat käsitellä tietoja meidän toimeksiannosta antamiemme ohjeiden mukaisesti ja meidän lukuun ja vain siinä määrin kuin se on tarpeen ko. palvelun tarjoamiseksi. Nämä palveluntarjoajat ovat Tietosuoja-asetuksen mukaisia henkilötietojen käsittelijöitä, joiden kanssa meillä on voimassa Tietosuoja-asetuksen mukaiset käsittelysopimukset.
Voimme myös luovuttaa henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa rajoissa esimerkiksi viranomaisille.
Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.
Rekisterin suojauksen periaatteet
Yksityisyytesi suojan turvaaminen on meille tärkeää ja henkilötietojesi vastuullinen käsittely on oleellinen osa toimintaamme. Meillä on käytössämme asianmukaiset tekniset, organisatoriset ja hallintoon liittyvät turvallisuusmenettelyt, joilla suojaamme kaikkia hallussamme olevia tietoja katoamisen, väärinkäytön, luvattoman käytön, luovuttamisen, muutosten ja tuhoamisen varalta. Vastaavat vaatimukset asetamme myös yhteistyökumppaneillemme.
Sähköisen rekisterin ja ilmoittautumis- ja ennakkoäänestysjärjestelmän teknisestä ylläpidosta voi vastata kolmas osapuoli, kuten Euroclear Finland Oy. Tällöin tietoliikenneyhteys käyttäjän selaimelta kolmannen osapuolen palvelimelle on SSL-salattu.
Oikeutesi
Sinulla on Tietosuoja-asetuksen antamassa laajuudessa seuraavat oikeudet:
Yllä mainittujen oikeuksien käyttämistä koskevat pyynnöt tulee tehdä osoitteeseen asiakaspalvelu@alisapankki.fi.
Henkilötietojen säilyttämisajat
Henkilötietoja säilytetään vain niin kauan kuin se on tarpeen tässä tietosuojaselosteessa määriteltyjen tarkoitusten toteuttamiseksi tai lakiin perustuvien säilytysaikojen mukaan.
Yhtiökokouksen pöytäkirjaan merkityt tai siihen liitetyt henkilötiedot säilytetään osakeyhtiölaissa (624/2006) määritellyllä tavalla osana yhtiökokouksen pöytäkirjaa ainakin yhtiön toiminnan ajan ja toiminnan loputtua vähintään kirjanpitoaineiston säilyttämistä vastaavan ajan.
Muut henkilötiedot poistetaan rekisteristä, kun ne eivät enää ole tarpeellisia pöytäkirjan laatimiseksi ja osakeyhtiölain (624/2006) mukainen kolmen kuukauden kanneaika moittia yhtiökokouksen päätöstä on kulunut umpeen.
Valitus
Sinulla on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle, jos koet, että rikomme henkilötietoja käsitellessämme voimassa olevaa tietosuojalainsäädäntöä.
Tietosuojavaltuutetun yhteystiedot:
Lintulahdenkuja 4, 00530 Helsinki
Puhelinnumero: 029 566 6700
Sähköposti: tietosuoja@om.fi
Tietojen antamatta jättäminen
Henkilötietojen antaminen tässä tietosuojaselosteessa esitetyllä tavalla on välttämätöntä, lakisääteisten velvoitteemme täyttämiseksi. Mikäli et anna meille henkilötietojasi tässä tietosuojaselosteessa mainitulla tavalla, ilmoittautumisesi käsittely ei ole mahdollista etkä voi osallistua yhtiökokoukseen.
Tämä seloste
Pidätämme oikeuden muuttaa ja päivittää tätä henkilötietosuojaselostetta. Ajankohtainen versio selosteesta löytyy aina kotisivuiltamme.
Jos tämä seloste ja sen englanninkielinen versio eroavat toisistaan, sovelletaan tätä suomenkielistä selostetta.
Lowell Oy:n velkatietohaku
Luottokorttihakemuksen yhteydessä pyydämme luotonhakijalta suostumuksen pyytää Lowell Suomi Oy:ltä (aikaisempi nimi Lindorff Oy) lainanhakijaa koskevia perinnässä olevia velkatietoja luottokorttihakemuksen käsittelyä varten. Lisäksi hakijalta pyydetään suostumus Lowell Suomi Oy:lle luovuttaa nämä tiedot Alisa Pankille luottohakemuksen käsittelyä varten.
Jos sinulla ei ole avoimia saatavia tai sinulla on vasta maksumuistutusvaiheessa olevia saatavia perinnässä, luotonantajana saamme tiedon ettei Lowellilla ole avoimena olevia saatavia.
Jos sinulla on maksumuistutusvaiheen jälkeisiä avoimia saatavia perinnässä, niin luotonantajana saamme seuraavat tiedot näistä avoinna olevista saatavista erikseen:
Mikäli velka on velkajärjestelyssä, ulosotossa tai siihen on tehty vapaaehtoinen maksusovinto, kerrotaan luotonantajanalle vain, että velka on kyseisessä menettelyssä.
Voit halutessasi katsoa laajemmin omia tietojasi lowell.fi/oma.
Suostumus ei ole pakollinen edellytys luoton hakemiselle.
OK Perintä Oy:n velkatietohaku
Lainahakemuksen yhteydessä pyydämme luotonhakijalta suostumuksen pyytää OK Perintä Oy:ltä lainanhakijaa koskevia perinnässä olevia velkatietoja luottohakemuksen käsittelyä varten. Lisäksi lainahakijalta pyydetään suostumus OK Perintä Oy:lle luovuttaa nämä tiedot Alisa Pankille luottohakemuksen käsittelyä varten.
Jos sinulla ei ole avoimia saatavia tai sinulla on vasta maksumuistutusvaiheessa olevia saatavia perinnässä, luotonantajana saamme tiedon ettei OK Perintä Oy:ssä ole avoimena olevia saatavia.
Jos sinulla on maksumuistutusvaiheen jälkeisiä avoimia saatavia perinnässä, luotonmyöntäjänä saamme seuraavat tiedot kustakin avoinna olevasta velasta erikseen:
Muita tietoja:
Voit halutessasi tutustua omiin tietoihisi osoitteessa omaok.okperinta.fi.
Suostumus ei ole pakollinen edellytys luoton hakemiselle.
Mikäli annat suostumuksesi velkatietojen noutamiselle, kyseisiä tietoja käsitellään ainoastaan kyseisen luottohakemuksen käsittelyyn.
Henkilöasiakkaat
Arkisin 9-18
020 380 101 (0,1717 €/min)
asiakaspalvelu@alisapankki.fi
Yritysasiakkaat
Arkisin 9-16
0293 230 910 (0,1717 €/min)
yritysasiakkaat@alisapankki.fi
Lainasijoittajat
sijoittajapalvelu@alisapankki.fi
Pursimiehenkatu 4 A
00150 Helsinki